Johanna Linder

Vill ni ha en smidig och säker lösning för kunderna och personalen så är ID-kollen rätt val!

Johanna Linder Head of Customer Service, Åhlens

Referenskund
- Därför valde vi IDkollen

Åhléns använder IDkollens tjänster TeleID, GDPR-ID och Säkra meddelanden.

- Vad var behoven som fanns hos Åhléns som sedan ledde till kontakten med IDkollen?
I och med att GDPR infördes ville vi på att bra sätt skydda våra medlemmars personuppgifter och på samma gång göra det enkelt för kunden och för oss på Kundservice. Stora utmaningen var att verifiera att vi hade kontakt med rätt person via telefon, nu kan vi direkt ID-kolla en person i samtalet. Snabbt, snyggt och enkelt!

- Hur upplevde ni köpprocessen och IDkollen som leverantör i denna?
Idkollen som företag är väldigt lyhörda till våra behov och det går väldigt snabbt och smidigt.

- På vilket sätt har tjänsterna Säkra Meddelande och TeleID underlättat i konversationen mellan kundservice och era kunder?
Vi kan ge hjälp på en gång och samtidigt veta att vi ger ut information till rätt person. Vi har också minimerat spridningen av personuppgifter på detta sätt.

- Hur troligt är det att ni skulle rekommendera IDkollen som leverantör till andra bolag inom ”nätverket”?
Väldigt troligt.

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 57 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se.






Ingen integration

Ingen integration eller utveckling krävs hos företaget då våra tjänster webbaserade.

Snabb uppstart

IDkollen sköter hela processen och tiden från avtal till start är ca 1v.

Eget BankID-certifikat

Vi tillhandahåller ett företagsunikt BankID-certifikat så företagets namn visas vid legitimering.

Vill ni bli kontaktade av oss?

Har ni frågor om våra tjänster? Kontakta oss via formuläret eller 08-425 125 60.

Formuläret skyddas av reCAPTCHA som använder Googles integritetspolicy och användarvillkor.