Hur säker är din kundservice? 48 % har faktiskt ingen aning om vilka kunder de hjälper. Har du koll?
Önskar du att leverera den bästa möjliga kundupplevelsen utan att kompromissa med trygghet och kundsäkerhet? Många företag svarar naturligtvis “JA” på den frågan. Trots det utsätter väldigt många företag, oavsett storlek, sina kunder för risker genom att ha otillräckliga rutiner för att identifiera sina kunder.
- Vad är din hemadress?
- Vad är ditt personnummer?
- Vad är namnet på din katt?
Det är några av de vanligaste kontrollfrågorna som kundservice fortfarande använder när de ska identifiera en kund. Testa hur snabbt du kan hitta dina egna svar med hjälp av Google.
I takt med att bedragare blir allt smartare och kunder blir mer krävande, är det nödvändigt för företag att ha rätt processer på plats. Annars blir riskerna alldeles för stora. Vi har under de senaste tre åren träffat närmare 500 kundservicechefer. Vi har sammanställt data från undersökningar och intervjuat konsumenter på fältet. Samma budskap framkommer i diskussioner med bransch- och intresseorganisationer, samt med Polisens Nationella Bedrägericentrum och de nya etiska reglerna från Kontakta. Förmågan att kunna identifiera sina kunder är en absolut nödvändighet.
Tag plats på denna workshop och reflektera över hur du bäst tar hand om och vårdar dina kundrelationer utifrån kundsäkerhet och kundupplevelse.
Varmt välkommen till ett frukostseminarium där syftet är att ge inspiration och vägledning till dig som arbetar som kundservicechef och/eller sitter i ledningsgruppen för att skapa starkare och säkrare kundrelationer.
Förvänta dig att:
- Vi delar med oss av alla våra insikter från de senaste tre åren tillsammans med de tillhörande diskussionerna.
- Tillsammans med branschkollegor får du reflektera över dina nuvarande rutiner under en workshop.
- Få konkreta tips och rekommendationer om hur du kan genomföra förändringar.
Frukostmötet genomförs tillsammans med vår partner Kontakta – en bransch- och intresseorganisation för företag och organisationer som arbetar med seriös kundservice och försäljning på distans.
Välkommen till Malmö!
Datum: 21 september 2023
Tid: 8:00-9:30. Vi börjar med frukost 8:00.
Plats: Elite Plaza, Gustav Adolfs torg 49, Malmö
Anmälan: Hanteras av Kontakta
Du kanske vill boka en demo direkt!