Frukostmöte i Stockholm tillsammans med Kontakta

Frukostmöte: Är din företags Kundservice en säkerhetsrisk för dina kunder? 

Vill du leverera den bästa möjliga kundupplevelsen utan att kompromissa med trygghet och kundsäkerhet? Naturligtvis svarar du “JA” på den frågan. Trots det utsätter väldigt många företag, oavsett storlek, sina kunder för säkerhetsrisker genom att ha otillräckliga rutiner för sin kundidentifiering på plats.
Du känner säkert igen några vanliga kontrollfrågor:

  • Vad är din hemadress?
  • Vad är ditt personnummer?
  • Vad är namnet på din katt?

Många gånger är det just dessa frågor som ska identifiera en kund. Hur snabbt kan du hitta dina egna svar med hjälp av Google? Just det. Enkla sökningar ger svar direkt.

Bättre kunskap ökar säkerheten

När bedragare blir allt smartare och dina kunder mer krävande, är det nödvändigt för företag att ha rätt rutiner och processer på plats. Riskerna blir annars alldeles för stora. Under de senaste tre åren har vi träffat närmare 500 kundservicechefer. Vi har sammanställt data från undersökningar och även intervjuat konsumenter på fältet. Företags förmåga att kunna identifiera sina kunder är en absolut nödvändighet för att bidra till ökad säkerhet. Det är diskussioner som framkommer med bransch- och intresseorganisationer som Kontakta, samt med Polisens Nationella Bedrägericentrum och även Svensk Handel.

Välkommen till frukostmöte med workshop

Kom till vårt frukostmöte med workshop i Stockholm. Tillsammans med kollegor i olika branscher kan du reflektera över hur du bäst tar hand om och vårdar dina kundrelationer utifrån kundsäkerhet och kundupplevelse.

Vårt syfte är att ge inspiration och vägledning till dig som arbetar som kundservicechef och/eller sitter i ledningsgruppen för att skapa starkare och säkrare kundrelationer.

Förvänta dig att:

  • Vi delar med oss av alla våra insikter från de senaste tre åren tillsammans med de tillhörande diskussionerna.
  • Tillsammans med andra inom kundservice får du reflektera över dina nuvarande rutiner.
  • Få konkreta tips och rekommendationer om hur du kan genomföra förändringar.

Frukostmötet genomförs tillsammans med vår partner Kontakta – en bransch- och intresseorganisation för företag och organisationer som arbetar med seriös kundservice och försäljning på distans.

Om du inte kan vänta tills vi ses och vill ha en personling kontakt, hör gärna av dig.

Välkommen!

Stockholm
Datum: 12 oktober 2023
Tid: 8:00-9:30. Vi börjar med frukost 8:00.
Plats: IOffice Kungsgatan 60, Stockholm
Alla detaljer och anmälan: Hanteras av Kontakta