När varor ska levereras till en annan leveransadress än den som uppgavs vid köpet använder vi IDkollens tjänst. Det är för allas säkerhet och för att minska risken för bedrägerier.
LIZA FRANK
Kundservicechef - SoffaDirekt.se
Soffadirekt.se

- Därför valde vi IDkollen

Soffadirekt.se använder IDkollens tjänst FormID - webbaserade formulär med BankID verifiering.

-Vad erbjuder ni era kunder?
Vi har en stark tro på att unika snygga möbler är allas rättighet, genom att styra hela flödet från design till leverans får vi en prisvärd och miljömedveten design.
- Hur kommer det sig att ni valde IDkollen som leverantör och vilka behov fyller deras lösningar?
Vi har kunder som vill få sina varor levererade till en annan leveransadress än den som uppgavs vid köpet. För allas säkerhet behöver vi kunna verifiera identiteten på kunden som önskar ändra adress.
- På vilka sätt löser IDkollen era behov?
IDkollen en enkel och smidig tjänst som via BankID löser kundidentifieringen. Det innebär att vår kundservice kan hjälpa kunden vid första kontakttillfället utan att behöva tumma på trygghet och säkerhet.
- Hur upplever ni IDkollen som leverantör?
De är pålitliga, snabba och levererar en tjänst som fungerar och som vi absolut skulle kan rekommendera.

SoffaDirekt är ett e-handelsföretag som etablerades 2012. Bolaget har haft en kraftig tillväxt de senaste tre åren och har en ambitiös tillväxtplan de kommande fem åren.

INGEN INTEGRATION
Ingen integration eller utveckling krävs hos företaget då våra tjänster webbaserade.
SNABB UPPSTART
IDkollen sköter hela processen och tiden från avtal till start är ca 1v.
EGET BANKID-CERTIFIKAT
Vi tillhandahåller ett företagsunikt BankID-certifikat så företagets namn visas vid legitimering.