TeleID - legitimera med BankID
Skapa trygga kundrelationer! Genom BankID-legitimering garanterar vi säker kommunikation och hantering av personuppgifter. Med TeleID erbjuder vi smidig kommunikation via telefon eller chatt, så att du enkelt kan legitimera kunder på distans. Ge kunderna snabb, enkel och säker kundservice.
Med stöd för e-legitimationer från alla nordiska länder.
En kundtjänst har många kundärenden att hantera. Målet är att bidra med bästa kundservice och snabbt ge svar på kundens frågor och lösa problem.
Genom att säkert kunna identifiera din kund via telefon eller chatt ökar förtroendet för dina tjänster.
BankID är en enkel, bekväm och pålitligt metod för att säkerställa att rätt användare får åtkomst till sitt konto och sina uppgifter.
Användare i kundtjänsten loggar in i TeleID och har åtkomst under hela sitt arbetspass.
Vill du veta mer om hur du identifierar kunder via telefon?
Kontakta oss via formuläret eller boka en demo.Vi visar gärna hur du kan hantera ärenden där din kund ringer dig. Du behöver säkerställa att du pratar med rätt person och:
- Säkerställa att rätt person får tillgång till rätt information.
- Vara säker på att du hanterar personliga uppgifter korrekt.
- Skapa en snabbare, säkrare process och en bra kundupplevelse.
Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig snarast.
1. Handläggaren initierar en legitimering över telefon via TeleID och ber kunden öppna sitt BankID.
2. Kunden öppnar sitt BankID och legitimerar sig mot företagets namn som visas i displayen.
3. Vid genomförd legitimering visas resultatet direkt på handläggarens skärm.