IDkollens tjänst hjälper oss att säkerställa att vi pratar med ”rätt” hyresgäst.
- Därför valde vi IDkollen
Telge Bostäder använder tjänsten TeleID för BankID-identifiering av hyresgäster över telefon och fysiska kundcenter.
-Hur arbetar ni för att serva era kunder?
Telge Bostäder har ett Kundcenter med personal som sitter jämnt fördelade på tre distriktskontor. Deras arbetsuppgifter är att ta emot frågor, felanmälningar och beställningar från hyresgäster.
- Hur använder ni IDkollens tjänster?
IDkollen används för identifiering med BankID över telefon. Men, även över disk i vårt kundcenter. Vi identifierar t.ex. om ett ombud besöker kundcentret för en hyresgästs räkning. Det kan också gälla beställningar av extra nycklar/brickor eller nya tillval till en lägenhet. Tjänsten fungerar jättebra. Vi har inga problem alls så här långt. Den uppskattas verkligen av medarbetarna och förenklar vår tillvaro.
- På vilka sätt förenklar tjänsten er tillvaro?
Vi kan spara in tid. Både för oss själva men även våra hyresgäster kan förvänta sig snabb hjälp. Det höjer kundnöjdheten. Vi vill uppfattas som enkla att ha och göra med. IDkollens tjänst hjälper oss att säkerställa att vi pratar med ”rätt” hyresgäst.
- På vilka sätt kan ni göra livet enklare för era kunder?
En hyresgäst kan ha olika svårigheter. Det kan vara språkligt eller att de har begränsade möjligheter att ta sig till något av våra distriktskontor. För att hjälpa dem kan de låta en bekant eller annan familjemedlem utföra deras ärende. Med hjälp av IDkollens BankID tjänst kan vi göra en snabb identifiering.