IDkollen deltog på ZENDESK PRESENTS i Köpenhamn den 22 oktober, ett stort event anordnat av Zendesk. Tillsammans med vår partner Vaimo och vår referenskund Qred var vi på scen för att dela hur vår teknik och våra lösningar för kundidentifiering med hjälp av BankID kan skapa tryggare och mer kostnadseffektiv kundservice.
Peter Robson Bohm, vår Chief Commercial Officer, höll en presentation på temat “How digital customer identification drives CX”. Här lyfte han hur säker och enkel legitimering av kunder på distans med BankID och andra nordiska e-legitimationer, som erbjuds via appen TeleID i Zendesk, kan revolutionera kundupplevelsen.
Qred Bank deltog även på scen där Christian Billing, Web & Brand Dynamics Team Lead, berättade om deras framgångar med vår lösning och hur den blivit en central del i deras kundservicearbete. Bland annat kan Qred påvisa att samtalstiden i kundservice kortats ner avsevärt samtidigt som en hög nivå av kundsäkerhet och kundupplevelse upprätthålls.
Läs mer om när Qred berättar om IDkollen och hur deras kundservice utvecklats med hjälp av TeleID
Vill du veta mer om TeleID, som hjälper företag att via livesamtal och chatt identifiera kunder, klicka härför att läsa mer eller boka en demo med oss så berättar vi mer.