
Vill ni ha en smidig och säker lösning för kunderna och personalen så är IDkollen rätt val!

- Därför valde vi IDkollen
Åhléns använder IDkollens tjänster TeleID, GDPR-ID och Säkra meddelanden.
- Vad var behoven som fanns hos Åhléns som sedan ledde till kontakten med IDkollen?
I och med att GDPR infördes ville vi på att bra sätt skydda våra medlemmars personuppgifter och på samma gång göra det enkelt för kunden och för oss på Kundservice. Stora utmaningen var att verifiera att vi hade kontakt med rätt person via telefon, nu kan vi direkt ID-kolla en person i samtalet. Snabbt, snyggt och enkelt!
- Hur upplevde ni köpprocessen och IDkollen som leverantör i denna?
Idkollen som företag är väldigt lyhörda till våra behov och det går väldigt snabbt och smidigt.
- På vilket sätt har tjänsterna Säkra Meddelande och TeleID underlättat i konversationen mellan kundservice och era kunder?
Vi kan ge hjälp på en gång och samtidigt veta att vi ger ut information till rätt person. Vi har också minimerat spridningen av personuppgifter på detta sätt.
- Hur troligt är det att ni skulle rekommendera IDkollen som leverantör till andra bolag inom ”nätverket”?
Väldigt troligt.