- Därför valde vi IDkollen
Åhléns använder IDkollens tjänster TeleID, GDPR-ID och Säkra meddelanden.
- Vad var behoven som fanns hos Åhléns som sedan ledde till kontakten med IDkollen?
I och med att GDPR infördes 2018 ville vi på att bra sätt skydda våra medlemmars personuppgifter. På samma gång ville vi förenkla för oss på Kundservice. Den stora utmaningen vi hade var att verifiera att vi hade kontakt med rätt person via telefon. Nu kan vi direkt ID-kolla en person i samtalet. Snabbt, snyggt och enkelt!
- Hur upplevde ni köpprocessen och IDkollen som leverantör i denna?
IDkollen som företag är väldigt lyhörda för våra behov och det går väldigt snabbt och smidigt att kommunicera med dem.
- På vilket sätt har tjänsterna Säkra Meddelande och TeleID underlättat i konversationen mellan kundservice och era kunder?
Vi kan ge hjälp på en gång och samtidigt veta att vi ger ut information till rätt person. Vi har också minimerat spridningen av personuppgifter på detta sätt.
- Hur troligt är det att ni skulle rekommendera IDkollen som leverantör till andra bolag inom ”nätverket”?
Väldigt troligt.