"Kundupplevelse eller kundsäkerhet?" - IDkollen bjuder på ett högaktuellt webinar tillsammans med Svensk Handel och Polisens bedrägerienhet En rykande färsk undersökning, genomförd på uppdrag av...
Hur får ni betydligt nöjdare kunder med hjälp av modern autentisering? – Del 3 av 3
Hur får ni betydligt nöjdare kunder med hjälp av modern autentisering? – Del 3 av 3 I artikel 2 tipsade vi om...
Ny version av vår kundportal
Nu på tisdag den 18 oktober lanserar vi version 2.0 av vår kundportal
Undersökning visar: Hälften av de stora svenska handelsföretagen slarvar med att skydda sina kunders uppgifter på nätet
IDkollen har för andra gången genomfört en systematisk datainsamling där man testar de stora e-handelsföretagens kunduppgiftshantering. Tillförlitliga sätt att verifiera kundens identitet...
Så moderniserar ni kundklubben med hjälp av BankID (eID)
E-handeln har sedan länge skapat ökad tillgänglighet för konsumenterna. Bolag som Klarna och Swish har förändrat hur många ser på betalningar, och...
Kunskapskollen – kostnadsfria digitala utbildningar!
En viktig del när vi välkomnar nya kunder är en strukturerad onboarding. Vi vet att desto fortare nya kunder får ut det...
Del 2 av 3 – Så får ni betydligt nöjdare kunder med hjälp av modern autentisering
I del 1 redogjorde vi för fördelarna och riskerna med att prioritera kundupplevelsen framför kundsäkerheten och vise versa. Nu ska vi redogöra...
Del 1 av 3 – Så får ni betydligt nöjdare kunder med hjälp av modern autentisering
Varför är det viktigt att styrka identiteten på sina kunder? Det här är en komplex fråga med flera olika svar. Vi kommer...
Inloggning med BankID i era egna tjänster
Vill ni använda legitimering via eID i era egna tjänster så tillhandahåller IDkollen ett JSON/REST API som är väldokumenterat och lätt att...
Två av tre e-handlare riskerar sina kunders säkerhet
En ny undersökning visar att två av tre svenska e-handlare och butikskedjor lämnar ut personlig information om sina kunder utan att veta...