En röst om kundsäkerhet och kundupplevelse

En intervju på stan med Tommy Ståhlberg om kundsäkerhet, kundupplevelse och kundservice.

Läs mer

E-handelsplattformen Vendre förstärker kundupplevelsen för Ur och Penn med BankID-integration från IDkollen

Vendre och IDkollen har inlett ett partnerskap där Ur och Penn e-handel är först ut med inloggning till IDkollens tjänst BankID API...

Läs mer

Svårlurad – kampanjen fortsätter

Svårlurad är höstens gemensamma informationskampanj som bankerna genomför för att motverka bedrägerier.

Läs mer

BankID för företag – flera skäl för bättre kundidentifiering

Företag i alla branscher behöver BankID för att säkerställa kundidentiteten och veta att de ger rätt uppgifter till rätt person.

Läs mer

Frukostmöte: Är din företags Kundservice en säkerhetsrisk för dina kunder? 

Kontakta och IDkollen bjuder in till frukostmöte och workshop den 12 oktober 2023 i Stockholm.

Läs mer

Frukostmöte i Malmö – Vårda och säkra dina kundrelationer

Kontakta och IDKollen bjuder in till frukostmöte och workshop den 21 september i Malmö.

Läs mer

I kundernas tjänst för bättre kundservice

Låt oss ge våra kunder den ultimata kundservicen de förtjänar. Varför inte öka tillgängligheten, öppna upp för kontakt i olika kanaler, erbjuda...

Läs mer

Ålderskontroll för säker e-handel mot minderåriga

För vissa produkter som säjs via e-handel krävs att man gör en ålderskontroll för att säkerställa att kunden är över 18 år....

Läs mer

Verifiera kundens identitet vid fakturaköp i e-handeln

Många e-handlare erbjuder köp av varor eller tjänster med faktura. En lag från 1 januari 2023 för stark kundidentifiering ska minimera bedrägerierna...

Läs mer

Dataskyddsombudens roll och ställning

EU:s dataskyddsmyndigheter som inkluderar svenska Integrationsmyndigheten IMY inleder en samordnad åtgärd för att utreda rollen och ställningen för dataskyddsombud. Inspektion görs hos...

Läs mer