Så minskar ni administrationen hos er kundservice tack vare snabb och trygg identifiering av kund – del 1

Kan en effektiv och säker identifiering av kund ge er en bättre kundservice? Ja, faktiskt! Nu när kundservicen har blivit avgörande för...

Läs mer

Så undviker du risken att dela ut personuppgifter till fel person – GDPR, riskanalys och identifiering- del 2

Dataskyddsförordningen GDPR har satt många som hanterar personuppgifter i en rävsax av motstridiga krav. Å ena sidan ställer dataskyddsförordningen höga krav på...

Läs mer

Så undviker du risken att dela ut personuppgifter till fel person – GDPR, riskanalys och identifiering- del 1

När dataskyddsförordningen GDPR trädde i kraft uppstod det en viss förvirring kring rättigheter, skyldigheter och riskanalyser kopplat till personuppgifter. De som har...

Läs mer

Säker och trygg legitimering på distans – 5 fördelar med TeleID

Det är viktigt för kundservice att veta att de pratar med rätt person. Det räcker inte bara med att uppge ett personnummer...

Läs mer

Använd BankID för att säkerställa korrekt hantering av personuppgifter enligt GDPR

Att följa GDPR är en viktig del av alla företags hantering av personuppgifter i Europa. Detta är inte den roligaste delen av...

Läs mer

De bästa tipsen för att undvika bedrägerier- ohederliga avtal och falska fakturor

Företag utsätts dagligen för bedrägerier med kapade företagsuppgifter i samband med öppnande av företagskonto och fakturering, vilket i många fall leder till...

Läs mer

Vet du vem du lämnar ut personuppgifter till?

När GDPR började gälla 2018 fick många organisationer bråttom att ta fram metoder för att hantera personuppgifter. Om någon begär ut sina...

Läs mer

Webinar: Kundupplevelse vs kundsäkerhet – måste man välja?

Den 16 juni kl 10.00 höll Svensk Digital Handel ett webinar om kundupplevelse vs compliance. Deltog gjorde partnern IDkollen och dess VD,...

Läs mer