IDkollen lanserar integration mot Salesforce

Färdig app för verifiering av identitet tillgänglig i Salesforce AppExchange

Kundservice-agenter använder IDkollen dagligen för att identifiera sina kunder med eID (ex. BankID, Freja eID) via telefon och andra digitala kanaler. Det gör det möjligt för dem att hjälpa ännu fler direkt vid första kontakttillfället utan att behöva tumma på tryggheten för sina kunder. En riktigt bra kundupplevelse helt enkelt. 

I syfte att förenkla användandet för våra kunders medarbetare lanserar vi nu vår plattform som app i Salesforce, världens ledande CRM. IDkollen-appen kommer att finnas tillgänglig i Salesforce AppExchange för snabb och enkel installation. Appen har en Lightning-komponent för enkel konfigurering i t.ex Service Console utan dyra konsulttimmar. Identifiering av kund kan sedan startas med en knapptryckning i pågående samtal eller livechat.

Till en början finns IDkollen tillgänglig för Salesforce svenska kunder men planen på sikt är att lansera appen på övriga Nordiska marknader. Precis som i vår stand-alone version är det BankID som används så att agenten kan identifiera kunden direkt i telefonsamtalet eller via företagets livechat. Allt sker direkt från vyn i Salesforce vilket kommer göra arbetet enklare. 

Lanseringen har gjorts i samarbete med vår partner Kycio som specialiserat sig på att hjälpa sina kunder skapa mervärde i Salesforce genom smarta integrationer och konsolidering av data.

Att ligga integrerad mot andra plattformar som kunderna redan använder ser vi som ett naturligt steg för oss som bolag. Dels underlättar det för agenterna som inte behöver jobba i ett till webbfönster men sen samlas också data från IDkollen direkt på kundkorten. Enbart uppsidor med andra ord.

IDkollen-appen kan beställas via oss redan nu men kommer inom kort att kunna “klickas hem” direkt från Salesforce App Exchange. 

 

Mer information
Du kan läsa mer om Salesforce här :
https://www.salesforce.com/se/

Och om Kycio:
https://www.kycio.com/