Nu på tisdag den 18 oktober lanserar vi version 2.0 av vår kundportal
Undersökning visar: Hälften av de stora svenska handelsföretagen slarvar med att skydda sina kunders uppgifter på nätet
IDkollen har för andra gången genomfört en systematisk datainsamling där man testar de stora e-handelsföretagens kunduppgiftshantering. Tillförlitliga sätt att verifiera kundens identitet...
Så moderniserar du kundklubben med hjälp av BankID
Kundklubben är en viktig plats för att bygga och säkra kundrelationen. BankID som inloggningsmetod ökar säkerheten och kundernas trygghet i motsats till...
Kunskapskollen – kostnadsfria digitala utbildningar
En viktig del när vi välkomnar nya kunder är en strukturerad onboarding. Vi vet att desto fortare nya kunder får ut det...
Så får du betydligt nöjdare kunder med hjälp av modern autentisering del 2 av 3
I del 1 redogjorde vi för fördelarna och riskerna med att prioritera kundupplevelsen framför kundsäkerheten och vise versa. Nu ska vi redogöra...
Så får du betydligt nöjdare kunder med hjälp av modern autentisering – del 1 av 3
Varför är det viktigt att styrka identiteten på sina kunder? Det här är en komplex fråga med flera olika svar. Vi kommer...
Inloggning med BankID i era egna tjänster
Vill ni använda legitimering via eID i era egna tjänster så tillhandahåller IDkollen ett JSON/REST API som är väldokumenterat och lätt att...
Två av tre e-handlare riskerar sina kunders säkerhet
En ny undersökning visar att två av tre svenska e-handlare och butikskedjor lämnar ut personlig information om sina kunder utan att veta...
Hur skyddar man sig mot ID-kapning?
Om man tittar på hur mycket pengar som företag över hela världen spenderar på cybersäkerhet är det inget tvivel om att det...
PTS ställer nya krav på operatörer – hur kan ditt företag framtidssäkra er kundtjänst?
Post- och telestyrelsen (PTS) kräver nu genom ny lagstiftning att operatörerna måste kunna säkerställa att det är rätt person som de talar...