Kundupplevelse eller kundsäkerhet? IDkollen bjuder på ett högaktuellt webinar tillsammans med Svensk Handel och Polisens bedrägerienhet En rykande färsk undersökning, genomförd på uppdrag...
Hur får du betydligt nöjdare kunder med hjälp av modern autentisering? Del 3 av 3
I artikel 2 tipsade vi om dom vanligaste identifieringsmetoderna samt gick igenom fördelar och nackdelar med respektive metod. Nu kommer vi in...
Ny version av vår kundportal
Nu på tisdag den 18 oktober lanserar vi version 2.0 av vår kundportal
Undersökning visar: Hälften av de stora svenska handelsföretagen slarvar med att skydda sina kunders uppgifter på nätet
IDkollen har för andra gången genomfört en systematisk datainsamling där man testar de stora e-handelsföretagens kunduppgiftshantering. Tillförlitliga sätt att verifiera kundens identitet...
Så moderniserar du kundklubben med hjälp av BankID
Kundklubben är en viktig plats för att bygga och säkra kundrelationen. BankID som inloggningsmetod ökar säkerheten och kundernas trygghet i motsats till...
Kunskapskollen – kostnadsfria digitala utbildningar
En viktig del när vi välkomnar nya kunder är en strukturerad onboarding. Vi vet att desto fortare nya kunder får ut det...
Så får du betydligt nöjdare kunder med hjälp av modern autentisering del 2 av 3
I del 1 redogjorde vi för fördelarna och riskerna med att prioritera kundupplevelsen framför kundsäkerheten och vise versa. Nu ska vi redogöra...
Så får du betydligt nöjdare kunder med hjälp av modern autentisering – del 1 av 3
Varför är det viktigt att styrka identiteten på sina kunder? Det här är en komplex fråga med flera olika svar. Vi kommer...
Inloggning med BankID i era egna tjänster
Vill ni använda legitimering via eID i era egna tjänster så tillhandahåller IDkollen ett JSON/REST API som är väldokumenterat och lätt att...
Två av tre e-handlare riskerar sina kunders säkerhet
En ny undersökning visar att två av tre svenska e-handlare och butikskedjor lämnar ut personlig information om sina kunder utan att veta...