Ny version av vår kundportal

Nu på tisdag den 18 oktober lanserar vi version 2.0 av vår kundportal

Läs mer

Undersökning visar: Hälften av de stora svenska handelsföretagen slarvar med att skydda sina kunders uppgifter på nätet

IDkollen har för andra gången genomfört en systematisk datainsamling där man testar de stora e-handelsföretagens kunduppgiftshantering. Tillförlitliga sätt att verifiera kundens identitet...

Läs mer

Så moderniserar du kundklubben med hjälp av BankID

Kundklubben är en viktig plats för att bygga och säkra kundrelationen. BankID som inloggningsmetod ökar säkerheten och kundernas trygghet i motsats till...

Läs mer

Kunskapskollen – kostnadsfria digitala utbildningar

En viktig del när vi välkomnar nya kunder är en strukturerad onboarding. Vi vet att desto fortare nya kunder får ut det...

Läs mer

Så får du betydligt nöjdare kunder med hjälp av modern autentisering del 2 av 3

I del 1 redogjorde vi för fördelarna och riskerna med att prioritera kundupplevelsen framför kundsäkerheten och vise versa. Nu ska vi redogöra...

Läs mer

Så får du betydligt nöjdare kunder med hjälp av modern autentisering – del 1 av 3

Varför är det viktigt att styrka identiteten på sina kunder?  Det här är en komplex fråga med flera olika svar. Vi kommer...

Läs mer

Inloggning med BankID i era egna tjänster

Vill ni använda legitimering via eID i era egna tjänster så tillhandahåller IDkollen ett JSON/REST API som är väldokumenterat och lätt att...

Läs mer

Två av tre e-handlare riskerar sina kunders säkerhet

En ny undersökning visar att två av tre svenska e-handlare och butikskedjor lämnar ut personlig information om sina kunder utan att veta...

Läs mer

Hur skyddar man sig mot ID-kapning?

Om man tittar på hur mycket pengar som företag över hela världen spenderar på cybersäkerhet är det inget tvivel om att det...

Läs mer

PTS ställer nya krav på operatörer – hur kan ditt företag framtidssäkra er kundtjänst?

Post- och telestyrelsen (PTS) kräver nu genom ny lagstiftning att operatörerna måste kunna säkerställa att det är rätt person som de talar...

Läs mer