Lensway och IDkollen samarbetar

Lensway och IDkollen samarbetar för att stärka kundupplevelsen genom digital identifiering med BankID

PRESSMEDDELANDE

Efter 14 dagar valde 50% att identifiera sig med BankID , vilket resulterade i över 15 000 inloggningar som erbjöd kunderna en trygg och säker upplevelse direkt.

Lensway, Nordens ledande online-återförsäljare av kontaktlinser och glasögon, har ingått ett nytt samarbete med IDkollen, en nordisk leverantör av digitala identifieringstjänster. Samarbetet syftar till att möta den ökade efterfrågan av självbetjäning på Mina Sidor samt kundernas förväntan på enkel och säker inloggning.

– BankID är ju den mest använda och mest förväntade metoden för att identifiera sig digitalt i Sverige. Därför var en implementation av denna metod ett naturligt steg för att erbjuda våra kunder en bättre och förenklad kundupplevelse, säger Malin Pettersson, Head of Digital Store & Infra på Lensway Group.

– Vi är otroligt nöjda med vårt samarbete med IDKollen. Vi fick bra information och stöd under projektet och själva implementeringen gick smidigt, säger Malin Pettersson. Sedan starten i april ser vi en stadig ökning av identifieringar. Kunderna verkar uppskatta servicen som inloggning med BankID innebär och vi har fått flera positiva kommentarer. Lösningen kommer även att implementeras i övriga nordiska länder, avslutar Malin Pettersson.

– Vi ser fram emot att samarbeta med Lensway för att ta deras självbetjäning till nästa nivå. Marknaden för digital identifiering börjar mogna och vi ser ett ökat intresse bland e-handlare. De känner behovet att förbättra tryggheten och säkerheten för både sig själva och sina kunder, vilket vi rekommenderar säger Karin Giertta, Marknadschef på IDkollen.

För mer information, vänligen kontakta:

Presskontakt:
Lisa de Paula
VD
lisa.depaula@lenswaygroup.com

Karin Giertta
Marketing Manager
karin.giertta@idkollen.se

Om LensWay:

Lensway är Nordens ledande online-återförsäljare av kontaktlinser och glasögon med sitt breda sortiment, sin höga kvalitet och förstklassiga kundservice, Lensway strävar ständigt efter att erbjuda en smidig kundupplevelse genom att kombinera teknologi och expertis. Sedan starten år 2000 har Lensway hjälpt över en miljon kunder till bättre syn.

Om IDkollen

IDkollen är leverantör av digitala identifieringstjänster som syftar till att säkerställa att en kunds identitet kan verifieras på ett enkelt och säkert sätt. Med stöd för alla nordiska länders e-legitimationer såsom BankID, bidrar IDkollens plattform till att skapa bättre och effektivare rutiner.  Med hjälp av IDkollens tjänster kan företag prioritera kundupplevelsen utan att tumma på sina kunders trygghet och säkerhet. Sedan starten 2019 har IDkollen bidragit med över 25 miljoner trygga kundkontakter.

Införd i ehandel.se – https://www.ehandel.se/lensway-testade-nytt-fick-15-000-inloggningar-direkt och https://www.aktuellsakerhet.se/id-kollen-sakrar-inloggning-hos-lensway/