Förbättra kundupplevelsen och öka försäljningen genom inloggning med BankID
Våra API-lösningar för implementering av BankID och Freja eID fungerar lika bra för dom allra största som för dom allra minsta och dom flesta däremellan. Läs mera nedan och fyll i kontaktformuläret!
KUNDCASE: LENSWAY
Efter 14 dagar valde 50% att identifiera sig med BankID hos Lensway vilket resulterade i över 15 000 nya inloggningar.
Det finns uppenbara fördelar med IDkollens lösningar för inloggning:
- Upp till 90% färre kundserviceärenden som rör inloggning till kundernas konton
- Inga fler användarnamn och lösenord som era kunder måste hålla koll på
- Marknadens (enligt våra kunder) smidigaste integration via REST-API
- Senaste uppdaterade BankID-versionen med säker start
- Inkludera alla med Freja eID
- Garanterade upptider och snabb personlig service
Så säger vår kund LENSWAY:
– Vi är otroligt nöjda med vårt samarbete med IDkollen. Vi fick bra information och stöd under projektet och själva implementeringen gick smidigt, säger Malin Pettersson.
Sedan starten i april ser vi en stadig ökning av identifieringar. Kunderna uppskattar servicen som inloggning med BankID innebär och vi har fått många positiva kommentarer. Lösningen kommer även att implementeras i övriga nordiska länder
Malin Pettersson – Head of Digital Store & Infra, Lensway Group
Kunderna säger: "Självklart att företagen ska använda BankID!"
BankID är det enklaste och tryggaste sättet att identifiera sig på i Sverige. När vi frågar folk på stan är BankID det självklara valet.