TeleID - Säker legitimering på distans med BankID
Skapa trygga kundrelationer och garantera säker kommunikation och hantering av personuppgifter. Med TeleID erbjuder vi smidig kommunikation via telefon, e-post eller chat genom att enkelt kunna legitimera kunder på distans - BankID i alla servicekanaler. Gör det enkelt och kom bort från osäkra kontrollfrågor och ge dina kunder både snabb och säker kundservice
Med stöd för e-legitimationer från alla nordiska länder
En kundtjänst har många kundärenden att hantera. Målet är att bidra med bästa kundservice och snabbt ge svar på kundens frågor och lösa problem.
Genom att säkert kunna identifiera din kund via telefon eller chatt ökar förtroendet för dina tjänster. Att identifiera sig med BankID är något som vi gör flera gånger varje dag.
BankID är en enkel, bekväm och pålitligt metod för att säkerställa att rätt användare får åtkomst till sitt konto och sina uppgifter.
Handläggare i kundtjänsten loggar in i TeleID och har åtkomst under hela sitt arbetspass. De får ett standardiserat stöd och kan ge en fin och säker kundupplevelse.
Vill du veta mer om hur du identifierar kunder via telefon?
Kontakta oss via formuläret eller boka en demo. Vi visar gärna hur du enkelt kan hantera ärenden där din kund ringer dig. Eller när du behöver ringa din kund. Du behöver säkerställa att du pratar med rätt person. Din kund behöver vara säker på att rätt företag har tagit kontakt. De innebär kort att:
- Säkerställa att rätt person får tillgång till rätt information.
- Vara säker på att du hanterar personliga uppgifter korrekt.
- Skapa en snabbare, säkrare process och en bra kundupplevelse.
Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig snarast.
1. Handläggaren initierar en legitimering på distans via TeleID och ber kunden öppna sitt BankID
2. Kunden öppnar sitt BankID och legitimerar sig mot företagets namn som visas i displayen
3. Vid genomförd legitimering visas resultatet direkt på handläggarens skärm