IDkollen
IDkollen
IDkollen

TeleID - legitimering på distans

I och med GDPR är det viktigt att som företag veta vem man kommunicerar och delar persondata med. Med TeleID ger vi er möjligheten att kommunicera tryggt och säkert med era kunder.

Vid kundkontakt på distans via telefon eller supportchatt finns ofta behovet att legitimera kunden man har en konversation med. Detta löser vår tjänst TeleID.

Handläggaren initierar en legitimering och ber kunden öppna sitt BankID och legitimera sig. Vid en genomförd IDkoll visas resultatet direkt på skärmen.

Ingen integration eller utveckling krävs då det är en webbaserad tjänst.


I tjänsten ingår ett certifikat så företagets namn visas i displayen när kunden legitimerar sig med BankID.



1. Handläggaren initierar en legitimering över telefon via TeleID och ber kunden öppna sitt BankID.

2. Kunden öppnar sitt BankID och legitimerar sig mot företagets namn som visas i displayen.

3. Vid genomförd legitimering visas resultatet direkt på handläggarens skärm.




Ingen integration

Ingen integration eller utveckling krävs hos företaget då TeleID är en webbaserad nyckelfärdig tjänst.

Eget BankID-certifikat

Vi tillhandahåller även ett företagsunikt certifikat så företagets namn visas i displayen när kunden legitimerar sig med BankID.

Logg på utförda legitimerimgar

Företagets administratör får tillgång till utförda legitimeringar via BankID-inloggning.

Vill ni veta mer om TeleID?

Kontakta oss via formuläret eller 08-425 125 60 för mer information eller boka en demo.

Formuläret skyddas av reCAPTCHA som använder Googles integritetspolicy och användarvillkor.