Identifiera elkunderna med BankID - Säkert, smidigt & enkelt

Vi har tagit fram ett elbolagscase tillsammans med vår kund GodEl AB i vilket vi beskriver deras utmaning och vilken lösning de fått på plats inom kundservice med IDkollens BankID-tjänster för elbolag. Boka möte med oss så berättar vi mera eller läs mera här: https://idkollen.se/godel/

TeleID är en enkel och effektiv tjänst som verkligen underlättar för våra serviceproffs i deras dagliga kontakt med kunderna. Det bidrar till en smidigare och mer säker hantering av kundärenden, vilket är avgörande för att upprätthålla en hög kvalitet på vår service
Isabelle Hooshidar, Kundservicechef

Skapa trygga kundrelationer och garantera säker kommunikation och hantering av personuppgifter

Med TeleID erbjuder IDkollen elbolag önnu smidigare kommunikation över telefon, chat eller e-mail genom att enkelt kunna legitimera kunder på distans – BankID i telefoni. Gör det enkelt och kom bort från osäkra kontrollfrågor och ge dina kunder både snabb och säker kundservice. Vi berättar gärna om hur andra har löst utmaningen

Med stöd för e-legitimationer från alla nordiska länder.

Kundservice-2

Vill du också veta mer om hur vi kan hjälpa elbolag?
Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig inom 30min!

Kontakta oss via formuläret eller 08-425 125 60 för mer information och demo.

Formuläret skyddas av reCAPTCHA som använder Googles integritetspolicy och användarvillkor.

ENKEL INTEGRATION
Via vårt API blir den egna integrationen mot BankID en enklare del av utvecklingsprocessen jämfört med egen implementation.
EGET BANKID-CERTIFIKAT
Vi tillhandahåller även ett företagsunikt certifikat så företagets namn visas i displayen när kunden legitimerar sig med BankID.
TYDLIG DOKUMENTATION
Vår API-dokumentation är enkel och tydlig och förenklar implementationen.
developers.idkollen.se