Telefonlegitimering med BankID i Zendesk
Ställer er kundservice fortfarande kontrollfrågor för att verifiera att man hjälper rätt kund? TeleID är det betydligt snabbare och tryggare att legitimera era kunder på distans.
“Med 200-300 samtal per dag och en tidsbesparing på 1-1.5 min per samtal skapas en attraktiv ROI” – Stine Byrler, Interim Customer Service Manager, Toyota Financial Services
Med TeleID i Zendesk kan ert kundserviceteam använda de nordiska ländernas lokala “BankIDs” för att snabbt och säkert verifiera att dom alltid pratar med rätt kund.
“Alla företag borde använda BankID när dom pratar med sina kunder” – Konsumentintervjuer Stockholm 2024
Appen installeras direkt i er Zendesk-vy. På ett par sekunder identifierar sig er kund med sitt lokala BankID och ni får direkt i Zendesk en check på vem ni hjälper.
Korta ner både ärendehanteringstiden, antalet tickets per ärende och kötiden med hjälp av TeleID for Zendesk.