vaimo_zendesk

Telefonlegitimering med BankID i Zendesk

Via vår partner Vaimo finns telefonlegitimering med BankID tillgänglig genom appen TeleiD direkt i Zendesk. TeleID har även stöd för eIDs i hela Norden.

Ställer er kundservice fortfarande kontrollfrågor för att verifiera att man hjälper rätt kund? TeleID är det betydligt snabbare och tryggare att legitimera era kunder på distans. 

“Med 200-300 samtal per dag och en tidsbesparing på 1-1.5 min per samtal skapas en attraktiv ROI” – Stine Byrler, Interim Customer Service Manager, Toyota Financial Services

Med TeleID i Zendesk kan ert kundserviceteam använda de nordiska ländernas lokala “BankIDs” för att snabbt och säkert verifiera att dom alltid pratar med rätt kund.

“Alla företag borde använda BankID när dom pratar med sina kunder” – Konsumentintervjuer Stockholm 2024

Appen installeras direkt i er Zendesk-vy. På ett par sekunder identifierar sig er kund med sitt lokala BankID och ni får direkt i Zendesk en check på vem ni hjälper. 

Korta ner både ärendehanteringstiden, antalet tickets per ärende och kötiden med hjälp av TeleID for Zendesk.

INGEN INTEGRATION
Ingen integration eller utveckling krävs hos företaget då TeleID är en webbaserad nyckelfärdig tjänst.
EGET BANKID-CERTIFIKAT
Vi tillhandahåller även ett företagsunikt certifikat så företagets namn visas i displayen när kunden legitimerar sig med BankID.
LOGG PÅ UTFÖRDA LEGITIMERIMGAR
Företagets administratör får tillgång till utförda legitimeringar via BankID-inloggning.

Vill du veta mer om telefonlegitimering med BankID i Zendesk

Kontakta oss för en kostnadsfri demo via formuläret.








Formuläret skyddas av reCAPTCHA som använder Googles integritetspolicy och användarvillkor.