Automatisera ärenden till Kundservice med hjälp av AI och BankID tillsammans med IDkollen och Voice Provider
IDkollen har byggt tillsammans med vår partner Voice Provider och deras AI-baserade voice-botar en gemensam tjänst som automatiserar alla typer av ärenden som normalt sett kräver en säker identifiering av kund. Lösningen kräver dessutom minimal handpåläggning för att komma igång.
Det typiska flödet som beskrivs nedan (steg 1-3) fungerar helt oberoende av IVR eller växellösning:
- En kund som ringer ert växelnummer får höra av vår voice-bot vilka ärenden som enkelt kan hanteras via säkra formulär om man inte vill vänta i kö för att prata med en agent
- Beroende på kundens ton- eller röstval får kunden automatiskt möjligheten att skapa sitt ärende och legitimera sig med BankID för att ärendet sedan skickas in till er
- Ni får automatiskt en notifiering när kunden har skickat in sitt automatiserade ärende
Iimplementeringen är av typen “plug n play” och kan aktiveras inom loppet av ett par arbetsdagar.
Genom att automatisera även dom mer komplicerade ärendena till kundservice kan ni
- Spara pengar genom säker automation och AI
- Korta ner kötiderna till kundservice
- Höja kundupplevelsen ytterligare och låta kunden få bestämma själv
- Få till en riktig win/win helt enkelt.
Kontakta oss för mer information och demo genom att ringa 08-425 125 60 eller fylla i formuläret här
Mer information
Du kan läsa mer om IDkollens traditionella TeleID-lösning här
Och om Voice Provider här