Vi hade behov av att omvandla ett muntligt godkännande från kunder till ett juridiskt bindande godkännande. För att lösa det på ett enkelt och effektivt sätt valde vi att koppla på TeleSign, som gör det möjligt att snabbt och säkert samla in en digital signering.
Hur ska ni som Kundservice-team agera för att möta denna förväntan?
Om du missade detta webinar, vill titta igen eller dela med en kollega. Perfekt, titta på inspelningen eller dela den. Sen är det bara att ta kontakt om du vill du vill diskutera vidare.
Robert Carlsson, Produktchef på BankID berättar om hur deras teknik fungerar via telefoni, hur man använder detta ur ett trygghetsperspektiv samt trenden som pekar mot att allt fler bolag utanför ”bank, finans, försäkring” använder BankID via telefoni.
Peter Robson Bohm, vår egen CCO/Partner berättar om vår research som genomförts de senaste fyra åren där vi tryck-testat kundservice hos flera av Sveriges största bolag med miljontals svenskar på kundlistan. Det tydliga resultatet visar att många stora bolag (omedvetet?) utsätter sina kunder för risker genom man inte har möjligheten att identifiera dem. Hur ska man tänka här om man som bolag/kundservice vill implementera BankID och hur kommer man igång?
Isabelle Hooshidar, Kundfrontschef på GodEl kommer berätta mer om bakgrunden till varför dom har inlett samarbete med IDkollen och infört BankID som identifieringsmetod inom Kundservice samt hur detta har påverkat deras möjlighet att hjälpa fler kunder på ett både bättre, snabbare och tryggare sätt.
Viil du veta mer våra tjänster?
Kontakta oss via formuläret eller boka en demo. Vi visar gärna hur du kan ha säker kundkontakt på distans för att skriva under en fullmakt eller ett mikroavtal. Några av fördelarna:
- Säkerställa att rätt person får tillgång till rätt information.
- Vara säker på att du hanterar personliga uppgifter korrekt.
- Skapa en snabbare, säkrare process och en bra kundupplevelse.
Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig snarast.