48% av företagen inom svensk handel har ingen aning om vem företagets kundservice faktiskt hjälper. IDkollens undersökning ligger till grund för diskussionen under detta direktsända webinar.
Hur säkerställer kundservice kundsäkerheten utan att offra kundupplevelsen?
Idag förväntar sig konsumenter att få hjälp direkt oavsett kundärende. Att få hjälp ska gå snabbt. Som konsument har man även allt högre krav på kundservice.
- Men vilka risker kommer med att alltid vara serviceminded?
- Väljer företag alltid kundupplevelsen framför kundsäkerheten?
- Nekar man att hjälpa sina kunder ibland på grund av säkerhetsrisker?
- Vad gör företag för att verkligen säkerställa att man hjälper rätt kund?
Undvik bedrägeri
Ta del av en undersökning som gjordes hösten 2022. Den gjordes även 2021 och visar att företag har väldigt tunna rutiner för hur kundservice identifierar företagets kunder. Gemensamt för de företag som undersöktes var att samtliga har en organiserad kundservice med kundkontakt antingen via telefon, chatt eller mejl. Samtliga företag har också en kundklubb eller ”mina sidor”. Det bjuder in till bedrägeri.
Kontaktas vd Linda Moser är värd för detta webinar. Tillsammans med Nina Jelver, säkerhetschef på Svensk Handel och IDkollens Peter Robson Bohm, kommersiell chef på IDkollen diskuteras resultatet. Naturligtvis pratar de även om vad säkerheten betyder ur ett konsumentperspektiv? Vad kan man göra för att förbättra kundupplevelsen? Hur kan man bidra till att kunder känner sig trygga och säkra när de kontaktar företaget.
Välkommen!
Datum: 20 april 2023
Tid: 9:00-9:30
Anmälan: Länk till webinar som hanteras av Kontakta
Kostnadsfritt och öppet för alla.