Webinar: Kundupplevelse eller kundsäkerhet?

Kundupplevelse eller kundsäkerhet? IDkollen bjuder på ett högaktuellt webinar tillsammans med Svensk Handel och Polisens bedrägerienhet

En rykande färsk undersökning, genomförd på uppdrag av IDkollen, visar att 50% av företagen inom den svenska handeln och e-handeln omedvetet utsätter sina kunder och sig själva för risker när personliga kundärenden hanteras, exempelvis hos kundservice.

I ett kort men späckat webinar om endast 30 minuter kommer IDkollen tillsammans med Svensk Handels tf. Säkerhetschef Nina Jelver och Lotta Mauritzson från Polisens Nationella Bedrägericenter att diskutera:

  • Trygghet, dataskydd och kundsäkerhet, vad förväntar sig den moderna konsumenten idag?
  • Undersökningen och resultatet, vad kan vi dra för slutsatser?
  • Inspiration med konkreta tips kring hur ni bör resonera för att leverera en riktigt bra kundupplevelse utan att behöva tumma på kundtrygghet eller riskera bedrägerier.

                               

Målgrupp

  • Arbetar du med ansvar för kundupplevelse, dataskydd, E-handel eller IT-säkerhet?
  • Är du Kundservicechef, Dataskyddsombud, E-handelschef eller CTO?
  • Är minskning av bedrägerier samt en trygghet hos kunderna något som ni eftersträvar?
  • Vill ni kunna hjälpa ännu fler kunder med fler typer av ärenden utan att behöva tumma på tryggheten?
  • Har ni funderat på att använda BankID eller andra digitala verktyg för säkrare verifiering av kundernas identitet?

Då är detta ett webinar för dig!

Tid och anmälan

Datum:  Fredag den 16 december 2022
Tid:        09.30 – 10:00

Detta webinar är kostnadsfritt.

Enbart anmälda deltagare kommer tilldelas access till detta webinar.Innehållet är exklusivt för deltagarna och materialet kommer ej att skickas ut. Då det är begränsade platser tillämpas principen om ”först till kvarn”.