När dataskyddsförordningen GDPR trädde i kraft uppstod det en viss förvirring kring rättigheter, skyldigheter och riskanalyser kopplat till personuppgifter. De som har...
Säker och trygg legitimering på distans – 5 fördelar med TeleID
Det är viktigt för kundservice att veta att de pratar med rätt person. Det räcker inte bara med att uppge ett personnummer...
Använd BankID för att säkerställa korrekt hantering av personuppgifter enligt GDPR
Att följa GDPR är en viktig del av alla företags hantering av personuppgifter i Europa. Detta är inte den roligaste delen av...
De bästa tipsen för att undvika bedrägerier- ohederliga avtal och falska fakturor
Företag utsätts dagligen för bedrägerier med kapade företagsuppgifter i samband med öppnande av företagskonto och fakturering, vilket i många fall leder till...
Vet du vem du lämnar ut personuppgifter till?
När GDPR började gälla 2018 fick många organisationer bråttom att ta fram metoder för att hantera personuppgifter. Om någon begär ut sina...
Webinar: Kundupplevelse vs kundsäkerhet – måste man välja?
Den 16 juni kl 10.00 höll Svensk Digital Handel ett webinar om kundupplevelse vs compliance. På plats fanns IDkollen och dess vd,...