I kundernas tjänst för bättre kundservice

Låt oss ge våra kunder den ultimata kundservicen de förtjänar. Varför inte öka tillgängligheten, öppna upp för kontakt i olika kanaler, erbjuda...

Läs mer

Ålderskontroll för säker e-handel mot minderåriga

För vissa produkter som säjs via e-handel krävs att man gör en ålderskontroll för att säkerställa att kunden är över 18 år....

Läs mer

Verifiera kundens identitet vid fakturaköp i e-handeln

Många e-handlare erbjuder köp av varor eller tjänster med faktura. En lag från 1 januari 2023 för stark kundidentifiering ska minimera bedrägerierna...

Läs mer

Dataskyddsombudens roll och ställning

EU:s dataskyddsmyndigheter som inkluderar svenska Integrationsmyndigheten IMY inleder en samordnad åtgärd för att utreda rollen och ställningen för dataskyddsombud. Inspektion görs hos...

Läs mer

Lensway och IDkollen samarbetar för att stärka kundupplevelsen genom digital identifiering med BankID

Lensway, Nordens ledande online-återförsäljare av kontaktlinser och glasögon, har ingått ett nytt samarbete med IDkollen, en nordisk leverantör av digitala identifieringstjänster. Samarbetet...

Läs mer

Morgondagens kundupplevelser måste vara säkra

På Kontaktadagen träffas beslutsfattare som arbetar med kundmöten via telefon och digitala kanaler och skapar morgondagens kundupplevelser.

Läs mer

Säker patientkontakt med hjälp av BankID

Patientnöjdheten ligger i topp för privata tandläkare enligt SKI:s årliga mätning SKI Tandvård 2023. Men hur är det med patientsäkerheten?

Läs mer

Webinar om kundsäkerhet och kundupplevelse

48% av företagen inom svensk handel har ingen aning om vem företagets kundservice faktiskt hjälper. Organisationen Kontakta och Svensk Handel diskuterar frågor...

Läs mer

Artikel: IDkollen siktar uppåt för säkra och skalbara lösningar i molnet

Genom kreativt tänkande kan företag hitta nya och innovativa sätt att lösa problem, utveckla produkter och tjänster, och differentiera sig från sina...

Läs mer

Svårlurad – kampanj ska minska bedrägeri

Svårlurad är den gemensamma informationskampanj som bankerna nu genomför för att motverka bedrägerier. Vi behöver alla kraftsamla för att motverka nuvarande utveckling...

Läs mer