Låt oss ge våra kunder den ultimata kundservicen de förtjänar. Varför inte öka tillgängligheten, öppna upp för kontakt i olika kanaler, erbjuda...
Ålderskontroll för säker e-handel mot minderåriga
För vissa produkter som säjs via e-handel krävs att man gör en ålderskontroll för att säkerställa att kunden är över 18 år....
Verifiera kundens identitet vid fakturaköp i e-handeln
Många e-handlare erbjuder köp av varor eller tjänster med faktura. En lag från 1 januari 2023 för stark kundidentifiering ska minimera bedrägerierna...
Dataskyddsombudens roll och ställning
EU:s dataskyddsmyndigheter som inkluderar svenska Integrationsmyndigheten IMY inleder en samordnad åtgärd för att utreda rollen och ställningen för dataskyddsombud. Inspektion görs hos...
Lensway och IDkollen samarbetar för att stärka kundupplevelsen genom digital identifiering med BankID
Lensway, Nordens ledande online-återförsäljare av kontaktlinser och glasögon, har ingått ett nytt samarbete med IDkollen, en nordisk leverantör av digitala identifieringstjänster. Samarbetet...
Morgondagens kundupplevelser måste vara säkra
På Kontaktadagen träffas beslutsfattare som arbetar med kundmöten via telefon och digitala kanaler och skapar morgondagens kundupplevelser.
Webinar om kundsäkerhet och kundupplevelse
48% av företagen inom svensk handel har ingen aning om vem företagets kundservice faktiskt hjälper. Organisationen Kontakta och Svensk Handel diskuterar frågor...
Artikel: IDkollen siktar uppåt för säkra och skalbara lösningar i molnet
Genom kreativt tänkande kan företag hitta nya och innovativa sätt att lösa problem, utveckla produkter och tjänster, och differentiera sig från sina...
Svårlurad – kampanj ska minska bedrägeri
Svårlurad är den gemensamma informationskampanj som bankerna nu genomför för att motverka bedrägerier. Vi behöver alla kraftsamla för att motverka nuvarande utveckling...