Varför är det viktigt att styrka identiteten på sina kunder? Det här är en komplex fråga med flera olika svar. Vi kommer...
Inloggning med BankID i era egna tjänster
Vill ni använda legitimering via eID i era egna tjänster så tillhandahåller IDkollen ett JSON/REST API som är väldokumenterat och lätt att...
Två av tre e-handlare riskerar sina kunders säkerhet
En ny undersökning visar att två av tre svenska e-handlare och butikskedjor lämnar ut personlig information om sina kunder utan att veta...
Hur skyddar man sig mot ID-kapning?
Om man tittar på hur mycket pengar som företag över hela världen spenderar på cybersäkerhet är det inget tvivel om att det...
PTS ställer nya krav på operatörer – hur kan ditt företag framtidssäkra er kundtjänst?
Post- och telestyrelsen (PTS) kräver nu genom ny lagstiftning att operatörerna måste kunna säkerställa att det är rätt person som de talar...
Skicka känsliga uppgifter på ett säkert sätt med säkra meddelanden
Även om det är bekvämt att skicka känsliga uppgifter via e-post är det sällan säkert. Risken finns att uppgifterna hamnar i fel...
Vad är hemligheten bakom hög kundnöjdhet?
Det finns många fördelar med att erbjuda en god kundtjänst, en av dem är att det leder till goda kundrelationer. Nöjda kunder...
Så minskar ni administrationen hos er kundservice tack vare snabb och trygg identifiering av kund – del 2
Verktygen som underlättar Som vi kom fram till i del 1 så spelar kundserviceavdelningen i dag en stor roll i om en...
Så minskar ni administrationen hos er kundservice tack vare snabb och trygg identifiering av kund – del 1
Kan en effektiv och säker identifiering av kund ge er en bättre kundservice? Ja, faktiskt! Nu när kundservicen har blivit avgörande för...
Så undviker du risken att dela ut personuppgifter till fel person – GDPR, riskanalys och identifiering- del 2
Dataskyddsförordningen GDPR har satt många som hanterar personuppgifter i en rävsax av motstridiga krav. Å ena sidan ställer dataskyddsförordningen höga krav på...